Köpvillkor
KÖPVILLKOR EBBAS ALGER AB 559055-7103
Vi vill att det ska vara tydligt och enkelt att handla hos oss. Genom att beställa någon av Ebbas Alger ABs produkter samtycker du också till våra villkor. Eftersom villkoren kan komma att ändra över tid, är det alltid bra att läsa igenom dem innan du genomför ett köp.
BESTÄLLNING OCH KÖP
Efter att vi mottagit din beställning skickas en orderbekräftelse till dig via mail. I bekräftelsen hittar du uppgifter om de produkter du beställt, priser, returvillkor och leveransadress.
Skulle något vara fel i beställningen bör du snarast kontakta oss på e-postadress [email protected] Du har alltid rätt att häva köpet utan kostnad innan varar har skickats från vårt lager.
För att göra en beställning hos oss på Ebbas Alger AB krävs att du fyllt 18 år eller har målsmans godkännande.
PRISER
Alla våra priser anges i svenska kronor och inkluderar moms.
BETALNING
Alla transaktioner via Ebbas Alger ABs webbutik hanteras genom tredje parts betalningsgateways för att garantera ditt skydd. Kortinformation sparas inte och all kortinformation hanteras via SSL kryptering.
Kortbetalning: direktbetalning med Visa/Mastercard och swish sker utan avgift för kunden. För dessa betalningar använder webbutiken Stripe och Westra Wermlands sparbank som leverantör.
FRAKT OCH LEVERANSTIDER
Vi tar inte ut någon fraktavgift vid köp i webbutiken.
Vi gör vårt bästa för att ta hand om din beställning så fort som möjligt! Vanligtvis tar det ca 2-5 vardagar från beställning tills ditt paket kommer dig dig eller ett ombud. Vid hög orderingång kan leveranstiden bli längre än normalt. Vid leveransförseningar har du som kund alltid rätt att häva köpet utan kostnad, innan varan skickats från vårt lager.
Om leveransen är sen utan att du fått något meddelande från oss om längre leveranstid vänligen kontakta oss på e-postadress [email protected]
Vi skickar våra varor med Postnord. Alla paket går att spåra och du får ett tracking-ID när ordern är på väg. Paket levereras till ditt ombud eller i vissa fall till din brevlåda. En avi per sms eller mail skickas när ditt paket är redo att hämtas.
EJ UTHÄMTADE PAKET
Ditt paket ligger kvar hos ombudet i 14 dagar. Om du inte hämtar ut ditt paket inom en vecka kommer en påminnelse att skickas ut. Efter 14 dagar kommer paketet automatiskt att returneras till oss. I detta fall kommer vi ta ut en avgift på 160 sek för att täcka våra frakt- och administrationsavgifter. Se därför till att hämta ut ditt paket från oss i tid.
ÅNGERRÄTT, RETURER, BYTEN OCH REKLAMATIONER
Som kund hos oss har du alltid 14 dagars ångerrätt från dagen du har tagit emot varan. Detta förutsätter att produkten är i säljbart skick och att förpackningen är intakt d.v.s. oöppnad och hel. Observera att det är du som betalar returfrakten vid nyttjande av ångerrätten. I detta fall kommer vi att ta ut en avgift på 160 sek för att täcka våra frakt- och administrationsavgifter.
Vill du returnera en vara? Då skickar du produkten du vill returnera till adress:
Ebbas Alger AB
Brunsberg forskningsstation
671 94 Brunskog
Tänk på att det är du som står för returfrakten samt ansvarar för att varan inte skadas eller kommer bort under transporten. När vi fått in varan till vårt lager betalar vi tillbaka beloppet till dig. Pengarna är tillbaka på ditt konto inom 14 dagar.
Vill du reklamera en skadad eller felaktig vara? Då är det alltid bäst om du meddelar oss så snart som möjligt. Kontakta oss på e-postadressen [email protected] för att få information om hur du ska gå tillväga för att göra en reklamation. Ebbas Alger AB följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer vid eventuell tvist.
RESERVATIONER
Produktinformation: vi gör vårt bästa för att visa och beskriva våra produkter så korrekt som möjligt. Vi kan dock inte garantera att bilderna återger produktens exakta utseende, då vissa skillnader kan förekomma p.g.a. exempelvis bildskärmsinställningar, fotokvalitet eller upplösning. Vi reserverar oss även för tryckfel och eventuell slutförsäljning av produkter.
Oförutsedda prisändringar: vi reserverar oss för eventuella prisändringar som kan orsakas av exempelvis oförutsedda prisändringar från leverantörer eller feltryck i prislistan.
Force Majeure: allvarliga, oförutsägbara händelser utom Ebbas Alger ABs kontroll som innebär att vi inte kan fullgöra våra åtaganden enligt dessa villkor ska anses som Force Majeure. Exempel på sådana händelser är arbetskonflikt, eldsvåda, översvämning, naturkatastrofer, krig och myndighetsbeslut. Detta gäller även när det drabbar våra leverantörer.
SKYDD AV PERSONUPPGIFTER
Ebbas Alger AB följer personuppgiftslagen. Informationen du ger oss är bara tillgänglig för Ebbas Alger AB och kommer inte att delas med andra. Du kan alltid begära utdrag ur vårt register och rättelse av felaktiga uppgifter, samt att vi tar bort dina uppgifter. Vi försäkrar även att vi inte kommer att sälja eller överlåta några personuppgifter till tredje part.
KONTAKT
Har du frågor kring beställningar, leveranser, returer/byten/reklamationer, våra villkor eller annat? Skicka gärna mail till e-postadressen [email protected]